BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 11 October 2011

.....

assalammualaikum....

fuhhh!!!!!lama x bkk blog..n lama gile x update...mmg tah mcm pe je da blog ni..da huru hara jdi nye...bkn g berhabuk da mcm2 ada...sowi la xde mse sbnr nye...agak buzy ckit...t klu ada mse dya story k...take care uollssss.......love u....

Tuesday, 23 August 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin

pantun org malaysia

Kelantan
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita
Terengganu
Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile
Pahang
Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin
Johor
Cegitu cegini awak suke ek
Awak suke kite tak suke ek
Esok luse hari raye ek
Sama-sama bersuke rie ek
Melaka
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok
N. Sembilan
Masak lomak cili api
Campo dongan ! daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
(org kolumpo jgn kocik ati!!)
Selangor/K.Lumpur
Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu
Perak
Gulai tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupai
Pandu hemat ingat kampong
Asal teman selamat sampai
Kedah
Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau
Penang
Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepas raya usah dok triak
Kalu ceti mai ikut dapoq
Perlis
Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang



di kesempatan ini...dya nk ucap kn selamat hari raya aidilfitri maaf zahir & batin kpda smua rakan blog or mana2 je...mintak ampun dan maaf sekira nye dya terkasar bahasa atau terlepas ckp...harap di maafi...
kepada family2 dya yg berada di malaysia...sedih x dapat raya bersama...ni first time dya raya d perantauan...nasib baik mama ada d sisi...xde la sedih sgt..tp ttp sedih sbb babah n abg x dpt raya bersama....pe2 pon dya tetap syg semua...
hanya kata2 penganti diri...
SELAMAT HARI RAYA

tulus ikhlas dari saya:
Nor Rabiatul Nadia Ismail
Dublin Ireland..


Wednesday, 3 August 2011

Selamat Menyambut Ramadhan Al-mubarak...



Assalammualaikum....
di sini dya nk ucap kan Selamat berpuasa kepada semua yg beragama islam x kira di mana saja...
pose jgn x pose taw..kpda kaum wanita dpt di ampun kan lg sbb ada sbb tertentu...hihihi....
yg lelaki xmo pnteng2 ha.!!!!!
tahun ni dya terpaksa berpuasa di perantauan....1St time la kte kn,,,
alhmdullh xde mslh lg wt mse ni...
maklum la kne menahan lapar dan dahaga selama 18 jam...what????
yeah tu la hakikat nye...ihihiih.....
selamat berpuasa semua...xsaba nk raya....hihihi...

see u next time at storymorrylikeabalamorry.....xoxo......:)

Saturday, 23 July 2011

have fun today :D

assalammulaikum....

yehaaaaa"!!!!!!!!!!!!!!!!!
hihihi...gila sudah aku ni..sowi ye kwn2 lama x update blog..
bkn pe,cm dya ckp dlu..xthu nk cte pe..t klu cte tkut x best la plak kn..
so baik diam kn dr jap kumpul ilmu apa yg patut...ngeee :D
ok today dya nk cte...dr pg smpai la ke ptg kuar...mmg best but penat...sbb pnas..
da lma x kna pns ni la jdi nye(belagak la plak kn...hahaha)
td dya g jln2 kt sword..bwk twins g main cars...
tu la kje diaorg...klu x g playground...g main cars..
nama pon bdk2 kn...hahah...
apa pon x bley...
pas tu kiteorg pon g la malahide...sbb ada festival kt sne..
ehm not bad la..best la jgk..ada fun fair kt tpi pntai...
tp x main pon sbb dya gayat..t x pasai2 aku muntah..
idak le teman..hihihi...
tp pantai dia cntk sgt..air jernih cm air terjun...tenang ase jiwa...hahaha...
yeah...huduh muka ku...
ha tgk tu...jernih kan air dia..hihihi...tenang ase jiwa..
ngn kapal layar nye...sgala mslah akn hlg kejap bile dtg cni..
hahahha.....
ni la klu da xde kje kn..
bergambar je la kje dya..hihi....
sje je nk share cte ary ni...sbb dya pn x thu nk share apa ngn korng,..
nk hang out ngn kwn2...dya xde kwn kt cni..
hrp kn mama ngn makcik la kwn dya..
so dya share la story dya yg d perantauan ni ngn kwn2 semua...

see u next time at storymorrylikeabalamorry....xoxo    :)

Tuesday, 19 July 2011

tak sabar nak tunggu tahun depan???:)

assalammualaikum....

ahhh bosan..lama x update blog..sbb xthu nk story pe..g pn dya agak bz ckit...n bnyk mslh.....
so xde mood nk update blog...msalah dtg bertimpa2...tnpa di duga..so kne bnyk besabar...
kt cni dya ada good news..nk thu sbb pe????
ok dya nk g thu...next year dya lek MALAYSIA...yahooo...
balik ke tanah air ku yg tercinta..best gile...rindu kt mlysia..rndu kt smua...
kwn2,abg n family,babah..opah,,yg plng ku rndu...hahahha
of course la cinta hati ku ariel...
excited ni..xsabo rasa nye nk lek..ase nk lek skrg je...tp xpe mmg kne saba jgk..
pda mula nye dya kne stay cni smpai 2thun..tp d sbb kn ada probs yg nk kne settle kt mlysia tu yg lek awal....
tp bgs jgk la dgn apa yg jdi..dpt jgk la dya lek awl..coz dok cni pn x dpt nk wt pe sgt...
ekonomi pn ngah trok..lbh baik blik..blik mlysia t mcm2 leh wt...dok cni APA PON X BLEY...
it's all about money....
skrg smua bnda nk duit..so kne la cri kje n cri duit lbh ckit...
dya kt cni pn da xde partime job..so agak runsing ckit ngn mslh kwangan...
apa tgu lagi..ambk keputusa lek mlysia tahun depan...
:)

Thursday, 14 July 2011

cara-cara solat istikharah,tata cara serta doa..

Solat Sunnat Istikharah
Solat ini dilakukan untuk mendapatkan petunjuk, terutama bila seseorang dalam keraguan memutuskan mana yang terbaik diantara dua perkara yang diragukan. Jika timbul keraguan dalam hati untuk memilih atau mengambil keputusan dalam sesuatu perkara, contohnya: apakah aku harus menolak atau menerima? Keraguan makin terasa, keputusan tidak dapat dipastikan setelah melihat masing-masing ada kelebihan dan keburukannya.

Oleh yang demikian, hendaklah menyerahkan pada Yang Maha Kuasa untuk memilihnya. Sebelum seseorang mengambil keputusan ia dianjurkan solat istikharah dua rakaat.

Dengan mengharapkan agar ditunjukkan Allah untuk mendapatkan pilihan yang terbaik. Jika keraguan masih mempengaruhi fikiran untuk menentukan pilihan, ulangilah solat istikharah dan membaca doanya, walaupun pengulangan sampai 7 kali berturut-turut. Selepas itu, bertawakkal kepada Allah, pilihlah salah satu daripadanya, ambillah yang mana arah ‘hati’ lebih cenderung setelah berdoa. Jangan menimbulkan lagi keraguan, yakinlah bahawa itu adalah pilihan terbaik dari yang Maha Kuasa.

Jangan merasa kecewa andai ternyata dalam keputusan yang dipilih menimbulkan keinginan yang tidak disukai. Ingatlah bahawa ini adalah yang telah digariskan pada azali yang tidak dapat dielakkan, besar kemungkinan mengandungi hikmah, membawa kebaikan dimasa akan datang, hendaklah tetap mempunyai husnuz-zan kepada Allah.

Tata Cara Shalat Istikharah
Tata cara solat istikharah lebih kurang sama dengan solat subuh, Hanya niatnya saja yang berlainan, iaitu berniat solat istikharah. dilaksanakan sebelum tidur ataupun setelah bangun tidur. Sangat baik dilakukan sesudah lewat tengah malam disaat sunyi, supaya hati lebih khusyuk dalam mengemukakan permohonan kepada Allah. Solat ini sangat peribadi sifatnya. Sebab itu harus dikerjakan sendirian. Solat ini tidak memakai azan atau iqamah.

Lafaz niat:-
Ushalli Sunnatal Istikharaati Rak’ataini Lillahi Ta’aala
Sahaja Aku sembahyang sunnat istikharah 2 rakat tunai kerana Allah Ta’ala

Rakaat pertama-
Baca surah Al-fatihah dan surah Al-kafirun

Rakaat kedua-
Baca surah Al-fatihah dan surah Al-ikhlas
Selepas salam, bacalah doa yang disarankan dalam istikharah.
Dalam berdoa sebaiknya menyebutkan permintaan yang ingin diberikan petunjuk oleh Allah s.w.t. misalnya: “Ya Allah, jika hal ini….(sebutkan namanya)”


Doa istikharah

Setelah selesai solat, berdoa seperti yang dianjurkan oleh Rasulullah SAW:

doa-istikhaerah
Allaahumma inni astakhiiruka bi’ilmika, wa astaqdiruka biqudratika wa as aluka min fadhlikal azhiim. Fa innaka taqdiru wa laa aqdiru, wata’lamu wa laa a’lamu, wa anta allaamul ghuyuub.
Allaahumma inkunta ta’lamu anna haadzal amra khairun lii fii diinii wama’aasyii wa ‘aaqibati amrii, ‘aajili amrii wa aajilihi faqdurhu lii wa yassirhu lii tsumma baarikliifiihi. Wa inkunta ta’lamu anna haadzal amra syarrun lii fii diinii wa ma’aasyii wa ‘aaqibatu amrii ‘aajili amrii wa aajilihi fashrif annii washrifni ‘anhu waqdur liyal khairahaytsu kaana tsumma ardhinii bihi, innaka ‘alaa kulli syai-in qadiir
Ertinya:-
“Ya Allah, aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil. Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.
Ya Allah, jika hal ini (***) dalam pengetahuanMu adalah baik bagiku, baik pada agamaku, baik pada kehidupanku sekarang dan masa datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian berilah aku berkah daripadanya.
Tetapi jika dalam ilmuMu hal ini (***) akan membawa bencana bagiku dan bagi agamaku, membawa akibat dalam kehidupanku baik yang sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu.”

Wednesday, 13 July 2011

dya nk mintak maaf kt cni..:(

assalammualaikum....

lama da dya x update blog...blog pon da mcm pe je???ok kt cni dya nk mntak maaf...sbb dya x dpt nk smbung kisah uda dan dara tu...ats sebab tertentu...dya mntak maaf sgt2...bkn dya sengaja...
hrp maaf kan dya yer...g pn dya x hebat sgt nk bermadah2 kt blog ni..dya wt yg termampu jew???
kalau ada yg x ske dya mntk maf ek..dya x sehebat kowg2 smua...:)
hnya ini yg dya mampu lakukn....


see u next time at storymorrylikeabalamorry....xoxo....:)

Tuesday, 21 June 2011

kisah uda dan dara..part 2 (true story)

assalammualaikum.......
ari ni dya share kisah uda dan dara part 2...
selamat membaca
                                                                                                                                     


selepas mendirikan rumah tangga,dara mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan mengikut suami nye demi menjaga kerukunan rumah tangga nye...Dara sangat syg akan suami nye sehinnga sanggup meletak jawatan sebagai kerani analisis komputer dengan tawaran gaji yang agak lumayan...
Pada bulan pertama perkahwinan mereka,Uda benar-benar menunjukkan kasih sayang dan tanggungjawab nye terhadap dara..Tetapi pada suatu hari,,dara telah menjumpai slip gaji suaminye..Dara sangat terkejut apabila melihat gaji bulanan suaminye itu agak sedikit..Lalu dara terfikir cara untuk meringgan kan beban suaminye dengan menyewa kan bilik kosong di rumah mereka...Dara telah menjumpai enam orang penyewa untuk bilik yang hendak disewa kan nye tadi dan menawarkan kepada mereka untuk menyediakan makanan dengan bayaran bulanan...Dara telah beroleh RM480.00 sebulan..Dapat lah dara meringankan beban suaminye itu...
Kini,bermula la detik hitam bagi hidup dara apabila suaminye telah mengambil kesempatan di atas bantuan dara selama ini..Malah gaji bulanan nya pun tidak penah di berikan lagi kepada dara..Dalam pada itu,uda sudah jarang pulang ke rumah dan mula cemburu akan isterinye dengan penyewa itu..Apabila penyewa itu mendapat tahu mereka pon mula  mengambil keputusan untuk berpindah ke tempat lain..hilang la sumber rezeki dara untuk membantu suaminye...
Lima bulan pertama perkahwinan mereka..Dara masih belum menunjukkan tanda-tanda untuk berbadan dua..dan suami nye mula naik marah kepada dara kerana tidak dapat memberi nya zuriat..
Uda sudah kerap sangat tidak pulang ke rumah dan meninggal kan isterinye keseoranagan..
Dara mendapat tahu bahawa suami nye mempunyai orang lain dan selalu keluar bersama..tetapi agak sukar untuk dara mempercayainye...apabila dara bertanya kan kepada uda,,uda mula naik angin dan sering memukul isteri nye hanya kerana bertanya kan benar atau tidak dia sudah mempunyai orang lain...
Bulan ke tujuh perkahwinan mereka...Dara menunjukkan tanda-tanda yang dia hamil..lalu dara mengambil keputusan untuk berjumpa dengan doktor untuk mengesahkan kehamilan nye....doktor memberitahu bahawa usia kandungan dara 2 minggu...dia begitu gembira dan tidak sabar untuk memberitahu suami nye..apabila uda pulang ke rumah..dara dengan segera memberitahu akan berita gembira ini namum reaksi suami nye agak mengejut kan dara...suami nye tidak gembira akan berita yang diberitahu oleh dara tadi..dara sangat sedih dan kecewa dengan reaksi suami nya..
walaupun dara sudah berbadan dua,namun suaminye jarang pulang ke rumah dan tidak mengambil tahu tentang dara lagi..usia kandungan sudah meningkat 7 bulan...dara terkejut apabila dikunjungi oleh kekasih lama nye adam.. dara mengenali adam sewaktu dara belajar di IPT lg...selepas itu mereka terputus hubungan...Adam melihat muka dan tangan dara lebam..adam bertanya kepada dara apa yang telah terjadi pada dirinya..dan dara pon mencerita kan apa yg terjadi kepada nye..satu hari sebelum adam datang ke rumah dara,dara telah dipukul oleh suami nye dan adam mengajak dara untuk kembali kepadanya semula...tetapi dara tidak mahu..kerana dara terlalu sayang kan suami nya walaupon suami nye telah memukul nye...adam sanggup untuk menjadi bapa kepada anak dalam kandungan dara itu..tetapi dara menolak kerana bayi itu masih mempunyai bapa,dan adam bukan bapa sebenar kepada bayi itu..dara tahu bahawa adam ikhlas kerana adam masih mencintai dara..tapi dara menolak kerana dia setia dengan suami nye..ketika mereka sedang asyik berborak...uda pulang ke rumah dan adam meminta kepada uda supaya mencerai kan dara..dan dia sanggup menerima dara sebagai isteri nya..dara menolak kerana dia terlalu sayang kan suami nye..dan x sanggup kehilangan suaminye..suami nye turut tidak mahu mencerai kan dara...adam pulang dengan rasa kecewa dengan keputusan dara..selepas adam keluar dari rumah uda dan dara..uda mula memukul dara dan menyepak perut dara,dara merayu sambil memengang perut nye agak tidak terjadi apa-apa pada kendungan nye...uda seperti hilang akal semasa memukul dan mencederakan dara..alhamdulillah syukur kepada allah kandungan itu selamat...lepas peristiwa itu...uda sudah tidak pulang lagi ke rumah dan dara mengambil keputusan untuk pulang ke kampung..sehingga lah saat dara ingin melahirkan..uda masih tidak muncul-muncul...
Pada 12 Ramadhan pukul satu tengah hari..perut dara terasa sakit..kini sudah sampai masa nye untuk dara bersalin...ahli keluarga dara cuba menelefon uda untuk memberitahu bahawa dara sudah hendak bersalin..namun uda tidak muncul...empat jam dara bertarung nyawa di ruang bersalin uda masih tidak muncul...sebaik saje kemunculan uda di hospital pada jam 4.25ptg..dara selamat melahir kan seorang bayi lelaki yang sangat comel...itulah putera sulung dara dan uda...selepas siap semua urusan pendaftaran kelahiran..uda meninggalkan dara di hospital hingga dara di benar kan pulang ke rumah,...namun uda tidak datang menjenguk dara serta anak nye sehingga la anak itu berusia 2 minggu...







to be continue.....
nnti kan sambungan nye...
hrp anda bersabar..:)


see u next time at storymorrylikeabalamorry...xoxo...:)

Sunday, 19 June 2011

kisah uda dan dara..part 1 (true story)

assalammualaikum....
ari ni dya nk share ckit the true story..tp nama dlm cte ni adalah bkn nama sebenar...harap maaf kalau anda tidak suka..:)
selamat membaca :)
                                                                                                                                                                  
Pada bulan Disember 1983....Tamat la sudah pengajian Dara di IPT..Sementara menunggu keputusan exam akhir..Dara mengambil keputusan untuk tinggal bersama ibu saudara nye di ipoh..Dan menolong ibu saudara nye berniaga ni pasar malam...Manakala uda membantu pakcik nye berniaga juga...menjual kaset di medan kid..
Disitu lah bermula nye detik pertemuaan dia antara uda dan dara..
Setiap hari mereka bertemu ketika berniaga..masing-masing membalas senyuman..perkenalan mereka bertambah mesra dari hari ke hari..Uda selalu membantu si Dara ketika berniaga di pasar malam tersebut..maka bermula lah berputik nye kasih sayang dan cinta antara mereka berdua.semenjak dari itu uda selalu sangat berkunjung ke rumah ibu saudara si dara untuk bertemu dan bertanya khabar pada dara....uda sangat mengambil berat tentang diri dara...dari segala hal uda begitu prihatin terhadap dara...
Keputusan exam akhir telah pon keluar..Dara mendapat keputusan yg cemerlang dan di tawar kn untuk melanjutkn pelajaran ke jepun..tapi dara menolak peluang itu..dalam masa yg sama,,uda melamar dara untuk menjadi isteri nye..Tetapi mendapat tentangan hebat dari bapa si dara..
Dara mengambil keputusan untuk berhijrah ke Kuala Lumpur..disana dara berkerja sebagai analisis komputer dan menetap dirumah sepupunye di gombak..Dara terputus hubungan bersama Uda selama satu tahun..dan tanpa pengetahuan dara,,rupa-rupa nye uda mencari dara ni merata Kuala Lumpur..
Pada satu hari dara terkejut apabila rakan sekerja nye memberitahu bahawa ada seorang lelaki ingin bertemu dengan nye dia ruang menunggu..dan dara pon dengan segera pergi ke situ,,terkejut apabila lelaki yg ingin berjumpa dengan nye itu adalah uda..dan mereka berbual dan terus berbual..Disitu,,,barulah dara tahu bahawa selama setahun mereka berpisah uda tak henti-henti dan tak berputus asa mencari dara di merata tempat.begitu ikhlas nye cinta uda terhadap dara..cinta mereka kembali bertaut dan bahagia bersama semula..
Apabila cinta sudah bersemi kembali,uda sering berkunjung ke Kuala Lumpur untuk bertemu dengan kekasih hati nye dara..
inilah kuasa allah jodoh mereka kuat,mereka telah di ijab kabul kan pada petang jumaat 29/3/1985 selepas asar..kini mereka sah sebagai suami isteri.......


ni lah lagu yg diberi kan oleh uda kepada dara semasa mereka bercinta...:)



p/s:cerita ini akan bersambung..kerana kisah ini sangat pnjg..kpda yg ske membace..hrp2 bersabar yer..
     terima kasih kepada yg sudi membaca...

see u next time at storymorrylikeabalamorry....xoxo...:)

Tuesday, 7 June 2011

kenapa saya cinta kan awak????

assalammualaikum.....

knp sy cinta kn awk????
knp??
nk thu x???
ok sy cnta kn awk sbb awk la pnghibur aty sy...
walaupon kdg2 awk ske wt sy nangis...
tp kdg2 awk wt sy happy...
awk bg sy gelak x ingt dunia...
dan awk ske wt sy sedih n risau kn awk...
tp??pe2 pon sy ttp syg kn awk...

awak nk thu???awk la no2 dlm aty saya???
apa no2???
hihihih.....yg pertama mesti la family sya...
yg kedua bru la awk??lme2 awk akn jadi yg pertama jgk...
nk thu knp???
sbb awk akn jd sebahagian dr family sy...


awk???
knp sy cnta kn awk??
sbb awk la permata aty sy..pnghibur aty saya di kala sy kesedihan..
awak sentiasa ada di wktu sy memerlukn awk..
walaupon skrg kite jauh...awk ttp dkt ngn sy..
awk???
sy cnta kn awk...awk pon cnta kn sy...
eeeee malu nye????
hihihih....

awk??
awk la cinta terindah sya...
dlm berjuta intan permata...
tiada apa yg istimewa selain awk...
awk la inspirasi sy...

awk??
nk d kata kn dlm bnyk2 lelaki...
awak la yg macho d mata saya...
lntak la apa pon owg nk kte psl awk...
awk tp the best d aty sy....
sbb sy thu siapa awk???

awk???
cinta awk pd sy ikhls...
mcm2 sy lakukn kt awk dlu..
tp awk ttp kejr sy...
betapa mulia nye cnta awk pd sy...
tu sbb sy cnta kn awk..
awk bersungguh nk kn sy...
sy syg awk <3

awk??
sy terima awk seadanya awk...
awk  pon terima sya seadanya sy...
terima kasih awk???

awk??
sy nk minta maaf dgn apa yg sy penah lakukn dlu...
tu sbb sy nk uji awk...
tp awk brjaya dgn ujian sy...
tu sbb sy cinta kn awk...
sy syg awk ...:)










see u next time at storymorrylikeabalamorry......xoxo.....:)

Thursday, 2 June 2011

june datang lagi...

assalammualaikum......

hai hai hai??!!!!!!!!!!!!
june dtg lagi....
hahahah cepat kn masa berlalu...pjam celik pejm celik....
da msuk bulan june...
hahahah cm x cye je kn kn...
percaya ke x kne gak percaya...
skrg pon da 9 bulan dya tinggal kn tanah air tercinta..
malaysia......
wey rindu nk balik.....
xmo dok cni..bosan..rndu fmly dya..rndu smua la...
yg pling rindu kt ehem2..hihihih....
sje je nk tulis psl da msuk bln june...
cpt mse brlalu....
k la dya pon da x thu nk cte pe g...
ada mse jmpe g k....bye2..:)

see u next time at storymorrylikeabalamorry...xoxo....:)

Tuesday, 31 May 2011

confuse..???

assalammualaikum....

hihihi..lme x update blog..da berhabuk da blog dya ni...lme xde la lme sgt sbnr nye kn..hihihi......
ok ary ni dya nk story..dya ngh confuse ni...dya skrg ada 3 pilihan..xthu nk plih ne 1...confuse sgt2..gile vavis nye confuse la...!"£$%^&*()_!"£$%^&*()_+!"£$%^&*(.......
ha!!!!!!
mesti plik kn..pilihan...da mcm nk pilih calon suami la plak kn..sbnr nye dya confuse nk plih HP per???sbb HP dya skrg asyk wt hal je..xthu knp???mmg dia mntk suh tuka baru la tu..tp dya x thu nk bli fon pe????
any suggestion????plzzzzzz????
ok???skrg dya ada 3 pilihan......
1)
sony ericsson.....
mmg dr dlu mint sony tp xthu la...tgh confuse...
2)
blackberry.....
harga kt cni pon mmg blh thn murh nye...
3)
i-phone4..
hahaha....nk yg mahal2....(cni xmhl sgt)

ok 3 pilihan kt ats tu..dya xthu nk plih mana 1..
klu sony dgn bb tu skrg pon da blh bli...tp mcm old la plak...bb pon mmg top kt mlysia..
tah la xthu ni....nk yg ne...
iphone4 lak...nk tu mmg nk tp????bajet xckup g ckit je???ckit je lg...
kowg2 ase ne yg ptt dya ambk...
klu iphone kne tgu dlu le...
klu bb n sony skrg pon da lh beli...
eee?????confuse ni..
tp dya da lma target iphone...
pendapat kowg2 plzzz??????


see u next time at storymorrylikea balamorry....xoxo....:)

Wednesday, 25 May 2011

sad...

assalammualaikum...

sad sad sad...sedih sedih sedih....tah la...xthu knp ary ni dya ase nk nangis je...xthu knp sentap lak ari ni...mata da bengkak...tido pon xleh..tah la da xthu nk wt pe g...harap esok smua ok...kesedihan tiada sapa yg nmpk...kesakitan tiada sapa yg rasai...hanya mampu mngukir kn snyuman yg di buat2...hakikat x happy...sedih...ni la lumrah hidup..kebahagian,kegembiraan..hnya seketika...yg selebih nye airmata....why?????why??????
see u next time at storymorrylikeabalamorry.....xoxo...:(

Tuesday, 24 May 2011

syukur....

assalammualaikum.....

alhamdulillah.....dya dpt lek kje part time tu...walau pon kejap2 je...so dpt la dya smpan duit kn...so pas ni kne la kurang2 kn bershopping yer nmpk gaya nye...syukur sgt2...klu x mmg pning pale...klu xde kje part time bajet mmg lari...dgn nk byr insuran laptop g..topup hp g...beli itu ini nye lg..mmg x ckup sen..n mmg x dpt nk myimpan...dgn kje part time ni dpt jgk la dya myimpan kn.....syukur sgt2...walaupon smpai bln 8 ni je..so dpt la ckit dya menabung..tok mse dpn jgk kn...bkn tok owg len..dr sndr jgk...sape nk bg kite duit kalau bkn dr kte sndr yg usaha kn tok mencari nye...xde nye duit tu jatuh dr langit..cm tu mmg best la kn..x pyh kje ckup time duit jatuh...bak kata pepatah...besusah-susah dahulu..bersenang-senang kemudian....
duit mmg perlu dlm hdp...tiada duit apa pon x boleh...nk mkn pon kne gak ada duit kan....so skrg serba serbi smua duit...tp jgn sbb duit kite hlg keluarga...hihihi...(merepek lak aku ni....)BTW dya bersyukur dgn apa yg ada skrg....alhamdulillah...


see u next time at storymorrylikeabalamorry......xoxo....:)

Sunday, 22 May 2011

new friends ^-^

assalammualaikum.....

hihihi...(gelak lak dye...)wokey today dya nk story psl tjuk kt ats....ha dya ada kwn bru...jgn x thu...nama kwn baru dya Miss Choki-choki.....hahahaa...miss choki2 ni penganti strawberi dya yg ariel da ambk....dlu mse ada strawberi mmg x lps la...tido pon dya plok strawberi tu taw....rindu sgt kt strawberi dya tu...:(
ha ni la strawberi yg dya ckp tu..hihihi...da mcm bantal ucuk lak..tp wangi taw...siap basuh g tu....dya pg ne2 strawberi ni mesti kne ada dlu,..smpai ariel buang la..ckit plok strawberi ni....hahahah....(jgn mara yunk)sbb dia gebu dya ske la plok kn....hhihih...tp skrg strawberi ni kt ariel...dia lak yg asyk plok...jeles tol...dia kte ble dia rndu dia plok la strawberi tu...sbb ada bau dya...tp skrg da ada bau ariel je..bau dya da hlg..hahhaa...ne x nye da 8bulan strawberi tu d plok nye kn..hahah.....tp skrg dya da ada miss choki2.
ha ni la dia miss choki2...(plik no nama nye yer)
nama dia mama dya yg bg...mula mama nk bg nama gendut..
cm x best la plak kn..so bg je la choki2...
sekarang miss choki2 la penganti strawberi dya....
teman dya tido mlm...jadi bantal plok kte kn...hihihihi...
ariel jgn jeles....dya ada miss choki2....
best plok dye...gebu jew taw...
mlm ni 1st time choki2 tdo ngn dya....
x saba nk plok dye mlm ni...
ha ni la teman dya....
miss choki2 n vaio...
ni je yg dya mampu....jnji dya x bosan.....tol x ...
tambah g da ada miss choki2..lagi la best..
tido mlm plok gebu ni..hihihih.....
nak thu..dya ada gak best friends....
baik sgt2....
nk thu sape????
nk thu x????
ni la owg nye...Pn.Halimah...
mama dya...
dia la mama dia la kwn...dia la segalanye bg dya...
mama dya sgt sporting...tnpa dia xde la dya skrg....
mama sgt memahami dya..memberi semangat....
smpai kn nama miss choki2 pon mama yg bg....
love u mama...u r my best friends...
u r my lovely mom...
love u so much...:)

see u next time at storymorrylikeabalamorry.....xoxo....:)

Saturday, 21 May 2011

adik2 ku yg comey

assalammulaikum.....

story ke 2...hhihihih..sje bosan2 xlh tido...ok kali ni dya nk story psl adk2 yg comey..hihihi...pd kowg x cmoy kowng nye psl..jnji pd mata dya depe comey...(ada aku kesah)....

1:

ni la eizaty manan....
comey x..hambek kau bulat mata dia..ha ni la adk sepupu dya...
belah babah dya...comey kn dia...untung sape jadi bf dia..hihihi....
sweet sgt2...agak pemalu..tapi garang cm singa...
dulu mse kecik2 x bnyk ckp..da besa ni xthu la plak kn...
jgn mare yunk..:)


nurizzani shukeri....
manis senyuman nye semanis owg nye...ahakzzz...cyg dia...
tomey sgt2 adk dya sowg ni..
ha pic yg kt sblh dia tu la cnta hati nye...
cik fitri...
sepadan kan...mari same2 kite doa kn mereka kekal ke akhir hayat...
amin....
nurizzani ni kan..baik sgt taw....
mmg baik..dya ske cre dia..walaupon umo dia muda...
tp pemikiran ni mmg tabit spring la...
:)

sweet gurlz..mimiako artika...
da bnyk kali tuka nama..xthu pon nama sebenar....
hihihi...but manis dak ni...erghh geram dya...pipi tembam ase nk cubit...
dak tomey ni asal dr melaka...sepupu dgn sepupu dya jgk..
nk ckp cm ne pon xthu la..
jnji dia comey....:)
xoxo


nyza cyunk kamoo...
always miss me...but i miss her too :)
lme x dgr cite dya..rndu sgt..tah2 nyza mrh akk ek...
but dok comey ni comey....
love u dek...:)

nur aemyliana...
dia pgl dya MAMI...sbb???
sbb da bosan pgl akk...
gasak la dek..jnji ko happy..love u la...
sweet nye pose dia...
mami pon mami la...
mami miss u love u....:)
(tamat suda...lain kali klu ada yg lain dya story...sbb rmai da lpe..hihihi)

see u next time at storymorrylikeabalamorry....xoxo..:)

salah sangka....:(

assalammualaikum....

hai today dya da wt mistake...ehm but not my mistake...ariel yg slh sngka...ehm tah la..sakit jiwa memikir nye...but still cool....happy..(muka je but hati not happy...)..al-kisah sbb msj jew..OMG!!!!erghhh...msj pe ???ok cm ni..28/5 ni ariel nk g konvoi kt Putrajaya...so dlm fb dya n ariel ada group tok konvoi tu..segala details tok konvoi tu ada tulis dlm fb group tu..n ariel ni jrg sgt on9...so dya pon copy paste la details tu n send sms kt ariel...siap no phone dlm details tu...pas tu ariel slh fhm dia ingat dya yg mntk no phone kt membr dia tu...n membr dia yg g thu smua tu..padahal dya copy paste details tu...membr dia ckit pon x pnh tgur dya dlm fb...knl pon x..membr dia  add dya je..tgur nye haram(sje nk myemak kn list friends dya)....so skrg ariel da slh fhm...td dia msj..dya lak lmbt bce time tu coz dya bz tlg makcik dya kemas brg2 sbb nk pndah umah,..so mmg xde mse dya nk ngadap hp...pas settle kje dya pon cek hp tgk ada msj..tbe ariel msj klu lh b jgn rapat sgt ngn bdk beruas..3/4ekor tu xlh pakai..awek owg pon depa kenduri...depa bkn incas konvoi tu..beria lbh..ni siap thu nama n no phone ni yg x best ni..xpyh la nk mntk no..da mcm nk brknln jew???ingt skit awk tu da berpunye???hello of course la dya da brpnye..xkuasa dya ngn kwn2 dia tu...dya pn thu spe kwn2 dia tu..xde mse dya nk lyn...xpsl2 sbb nk bg details tu dya lak kne sound cm ni..nyesal la...owg nk sng kn dia..dia lak da slh fhm..bile msj x reply..bile call x nk jwb..naik kematu tgn nk taip msj n call jelas kn kt dia..erghhh....tido mati kot....harap esok smua settle...mls nk pk bnda2 remeh cm ni...but dya jgk yg slh sbb x bg thu dr awl..main trs copy paste je bg kt dia...tp dya da hbs explain kn kt dia..hrp ok la...plzzzz forgive me dear....:( lap u so damn much la....



see u next time at storymorrylikeabalamorry...xoxo....:)

Sunday, 15 May 2011

miss him damn much...sad

assalammualaikum....

hai jmpe lg...ehm dya miss ariel ni...sdih pon ada...still tringat2 lg pe yg dia msj...ble ingt msti sedih...ase nk meraung je kuat2...tp malu la plak kn..t owg kte gile lak..so tahan je la..bia je la aty ni je yg thu...ehmm!!!!!
ari tu ariel msj dia ckp???b knp b tgl kn yunk...knp b pg jauh...???ya allah sedih nye dya time dia ckp cm ni...xtahu nk ckp pe???dya hnye mampu ckp tgu kplangn dya...dya xkn pg jauh2 dari ariel da...dya sdh sgt...pas tu ariel msj g...b pejam mata..tarik nafas 3 kali..cuba cr yunk dlm aty b..apa da jadi dgn yunk skrg..cuba tgok..adakah yunk lg trok..adakah yunk lg bgos di mata b..cuba b bg thu...lmbat jgk dya bce msj ariel..bile dya bce n wat pe yg ariel suh...ckup je kali ke 3 dya tarik nafas trus menitik air mata dya...ya allah..ariel tgh sedih time tu..bkn dya nk tipu..x cye kowg try wt..kowg akn ase pe psgn kowg ase...menitik je air mata dya.. trs dya msj ariel...yunk jgn sedih...t b blik jgk..x lme kjp je...t klu yunk sdh b sdh jgk..b thu yunk kuat..yunk x lmh...bile yg ketiga kali b tarikh nafas trs mnitik air mata...nk thu ariel bls pe pas tu???thankz syg..yunk happy ble b ckp cm tu..b la sglanye bg yunk...b dpt ase pe yunk ase..wlupon ssh untuk trs hdp tp yunk kne jgk trs kn hdp ary demi ary tok menunggu kplgn owg yg trsyg...wey menitik lg air mata dya time ni..sedih nye...kecian ariel..dya da x nk pg jauh2 tinggal kan ariel da...dya xnk...walaupon luaran ariel nmpak happy..tp dlaman dia xde sape yg thu,..hnye dya je yunk thu dia sedih...ariel...dya mntk maaf sbb wt ariel cm ni...tgu dya lek...xlme g dya lek k..tunggu k kplgn dya...cm yg ariel jnji kn...sumpah dya sedih sgt2 bile ariel msj cm tu..tiap mlm sblm tido mesti dya akn bce msj ariel...kdg2 x bce pon tringat msti ase sebak...kalau kowg d tpat kami...kowng akn ase pe yg kami ase...:( sekian...


see u next storymorrylikeabalamorry....xoxo....:)

Saturday, 14 May 2011

webcam ngn ariel...:) ngee!!

assalammualaikum....

hai..update update update..hihihiih.....nk thu x nk thu x..xnk thu sudah???tp dya nk story2 gak..hihihi...ary tu kn kn kn..dya webcam ngn ariel..wey happy gile...hilang rndu kat dia..tp kejap je la kn...nk wt cm ne..time dya webcam tu kt malaysia pon da mlm...huhuh..webcam kt fb je..jadi la kn..jnji lps gak rndu ckit...


hihi..ni dia..tp pic x jelas sgt sbb cc tu gelap..xpe2..jnji ariel cerah d aty dya...aww...aww...syg kamo ariel...ehm time webcam ni pe lg kn..mula la msng2 pnye la ske..yela da 5 bln x tgk muka..mana x rndu..dlu x pnh pn jauh cm ni..skrg rndu thap gaban la kn,,..tp time webcam ni leh la ariel bg dya skit aty...nk thu dia kte pe????b awek kt cc ni cun jgk ek...hihihi...erghhh!!!!sakit aty aku...pas tu pe lg..mula la muncung kaloi aku pon kuar...dia leh gelak...dia ckp lama x tgk muncung syg yunk ni...malu aku...hahah....trs dia wt aku gelak...syg dia..dia la pnghibur aku...hlg ase stress time tu...
time ni ariel suke sbb aku ngh wat muka huduh aku..hahhaa....ske dia yer..(snyum x ikhlas..hahaha)..xhbs perkataan rndu je kt mulut dia...n lme ariel snyp pas tu dia ckp???b makin cntik..putih jew??yunk da gelap...malu aku...hihiih....aku pon ckp ler kn...ne ada b cntik..cntik lg awek cc tu kn..ahahhahaha....mmg ler putih syg da dok tmpt sjok...yunk kn ske main pnas...hihih...smpat lg dya perli ariel..hihihi...cian dia...trs wt muncung...hihihi...walaupon kjp hlg la rndu 30% kt ariel...ariel leh ckp ase nk bwk lek je PC kt cc tu..leh webcam ary2 ngn dia..lh lak kn dia ckp cm tu...ske2 je nk bwk balik harta owg..hihi...ske wt lawak gile la dia ni...ehm x sbr nk webcam ngn ariel g...tp x thu ble???:(


see u next time at storymorrylikeabalamorry...xoxo

Sunday, 8 May 2011

menakjubkan...

assalammualaikum.....

hai..selamat malam ireland dan selamat pagi negara ku tercinta malaysia....ehm dya nk kongsi story ni....hihiih...bosan x thu nk wt per kn....ha kali ni dya nk story sal tmpat dya tinggal sekarang...sekarng kat sni musim spring...dekat da nk msuk summer....cni skrg da lewat 7jam dr malaysia...hahah...lmbt nye kn...nk wt cm ne kn...sabo je la...nk thu x cni kol 8 mlm pon cm pkol 5/6 ptg je...msti x cye kan...ha meh dya nk tnjuk pic dia ckt....
pic ni dya ambk dr belakang umah jew...mesti x caye kan...nmpak cerah je...padahal time dya snap pic ni da kul 8 mlm....hihiihi....ni la kalau dok tempat yg ada 4 musim....mcm2...dulu time winter pukol 4 lbh da senja...sekarang pkol 9lbh baru maghrib....nk tido cerah lg mmg pyh la mata nk pejam kan....
ni pon dya snap pkol 8mlm jgk...percaya atau tidak ni la hakikat sebenar.....sje nk kongsi cite....kalau xnk tahu x pe..dya x kesah....sape yg nk tahu cm ni la keadaan di ireland....tgh panas pon blh hujan...dlm mse 1 ari ada 4 musim...jgn x thu....k la smpai cni jew dya nk g thu...sbb x thu nk cte pe da...t ada story g dya share2 k....bye...:)

xoxo...see u next story morry like a balamorry....:)
                                               owner blog nie???

Saturday, 7 May 2011

happy mother's day...

assalammualaikum....

happy mother's day to all mom in the world....you the best mom in the world....
kasih mama tiada tandingan...susah payah mama menjaga kami...dr dalam perut sehingga la sekarang....jasa mu ttp di kenang....kasih sayang mu tidak dpt d tukar ganti....hanya mama seorng d aty.....
terima kasih atas segalanya....terima kasih telah membesar kan kami dgn penuh kasih syg....terima kasih susu yg d beri kan...terima kasih juga kerana menjaga kami dan mendidik kami menjadi anak2 yg berguna....syurga dibawah telapak kaki ibu....tnpa mama tiada la kami dapat melihat dunia ini...tanpa mu juga tidak dpt la kami merasa kasih syg yg kami terima skrg....
selamat hari ibu....engkau la ratu...engkau la permata....tnpa drimu..siapa la kami...engkau seorg ibu yg tabah,,,engkau seorng ibu yg penyayang....engkau seorng ibu yg kuat....kami sgt berbngga mnjadi ank2 mu....terima kasih atas segalanye....
HAPPY MOTHER'S DAY.....

xoxo..see u next time d story morry like a balamorry...:)

Thursday, 5 May 2011

lelaki yg sudah beristeri..still ingat kan ex gurlz nye???ehm!!!!

assalammualaikum.....

ari ni dya nk sembang bab yg kat ats ni...knp ngn bab ni...ehm dya confuse n still x fhm sbnar nye.....knp????mengapa????kowng smua msti nk tahu kan kan kan....jom kite share2 bab ni...da kawen tu wat la cara da kwen..xpyh la nk mgatal g kan...walaupon tu ex gurlz lma ko kne la trima hakikat yg ko tu da jadi suami owg..klu ase ko x dpt lpe kn exgurlz ko tu,...baik x pyh kwen kn...so skrg mula la ingat kisah silam...sbnar nye x elok tok hubungan perkhwinan..d sebab kan hal lma umah tngga pecah belah....yg jd mngse owg lain...knp la x pnh nk pk smua tu...plzz lpe kan kisah lme..n kenang kan kisah skrg bersma isteri tercinta....knp perlu nk ingt kisah lama,,,...mmg susah nk lpe kan..tp cuba tok lpe kan sbb awk da beristri....cintai la dia da sayangi la dia spnuh aty awk..jgn lukai dia dgn kisah silam awk....mmg sng untok berkata....awak jadi bini no2 saya...ingat snang ke kaum perempuan nk trima dr nye d madu...oh no...!!i'm not like that...saya bkn perampas....tiada manusia yg rela bermadu...atau di madu....apa prasaan kite bile hak kite d rampas owg..cm tu la prasaan owg tu....tiada siapa yg mahu berkongsi kasih....n lagi 1..ckup je zahir dan batin awak tok jge kedua2 nye skali...kemampuan awk...walaupon awk mampu...sama skali sya x kn trima...bia la sy dgn hdup sy yg baru...drpda sy d gelar perampas....ckup la smpai disini...bia la kite lupe segala kisah silam...saya tahu awk akn bahagia d smping c dia yg awk cintai sekarang.....
p/s:kpda anda kaum lelaki...terima la hakikat...jgn bia kn kisah silam anda dgn owg lain merosak kn rumah tngga awak yg baru d bina....saya bahagia bila tgk awk bahagia...doa kn kebahagian sy dgn si dia....dia yg terbaik untuk awak...jge la dia sebaik mungkin...
cerita ni tentang seorg kwn yg x perlu d sebut nama nye....sekadar berkongsi.....:)
                                                               :(

Wednesday, 4 May 2011

missing you..:(

assalammualaikum......
missing you???knp ngn missing you...meh dya nk cite....sbnar nye dya rndu ariel....mesti la rndu kan...da lama x jmpe dia...tgk muka dia pon skali je ary tu..tu pon x jelas sbb webcam akak dia prob...sedih sgt kan....ehm nk wt cm ne sbar je la....tp yg lg wat dya sedih ble bce msj ariel td...td ariel tbe2 msj dia ckp dia teringat dya lambai tangan kt dia mse dya OTW nk pg gate tok naik flight....dia ase cm nk kjar dya time tu x bg dya pgi....wey sdh wey dgr ayat dia...kalau ikut kan aty dya..mmg dya pon xnk pg tgl kn dia...tp dya pg ada sbb....sbb pe??bia la dya je yg tahu...mmg berat aty dya nk psh ngn dia...slama ni kami x pnh berjauhan...bila dia hilang kjp dya mula la x sng duduk....bile sari dia x call n text dya..dya da ase lain....ni kan lak berjauhan berjuta batu cam ni...tuhan saje yg tahu pe perasaan dya n areil skrg...tp dgn cre ni jgk dya blh tgk sejauh mana kejujuran dan kesetiaan ariel pd dya...dya hrp jdoh kami kekal hingga akhir hayat....da 7 bulan dya pergi tinggal kan dia...sedih sgt tok tempuh smua ni...kdg2 dia  bg dya happy tok x pk smua ni walaupon kami jauh...dgn ayat2 yg best dia bg tok dya bce...cm td dia leh wat lawak..dia kate tiap kali bangun pagi mesti dia tgk langit...panggil awan suh berhenti...sebab dia nk naik nak dtg cni ambik dya...terharu nye bile dgr dia ckp cm tu..mybe pd kowng bdoh2 je kan..tp dya appriciate kate2 dia pd dya....dia la penghibur aty dya...
ariel cukup susah aty kalau dengar dya x chat...dulu mase dya kat malaysia ble dgr je dya sakit mula la ariel bwk g klinik n beli kan ubat..tp sekarang dya da jauh dr mata dia..dia ckup isau..cm tu jgk dgn dya..bile dpt tahu dia sakit...mmg isau....sbb dya pnh tgk kalau ariel sakit mmg trok....cian ariel dya xde kt cc dia mse dia sakit....mse dia sakit tekak dia msj dya...dia kte....yunk n b...yunk nk b wt kan air asam jawa tok yunk cm dulu b wat....wey sedih nye dgr dia ckp cm tu...dya ckp kat dia suh mak dia wat,...tp dia kte x same ngn dya wat,...sedih sgt....dya syg dia..dya hrp jdoh kami berpanjangan walaupon kami jauh berjuta batu.....kwn2 doa kan jdoh dya ngan ariel kekal sampai akhir hayat kami yer.....
dya rindu sgt kat ariel......dya nak balik jumpa dia...dya nak sentiase dgn dia cm dulu...kalau la mase blh putar balik...dya la owg pertama akan putar kan msa tu....:(...
see u next story morry like a balamorry...xoxo

Tuesday, 3 May 2011

happy 3rd befday to lovely twins...:)

assalammualaikum..........
lama x update blog..now story morry balamorry...hihihihi....
ok ary ni dya nk story psl 3rd befday lovely twins...afif isaac and afifah zsofiea........tema toys story kali ni....tp twins ni pkai baju woody kejap je coz rimas......
yehaaa!!!!!!!!!!ni la dia twins nye....yg pkai dress dgn baju askar tu....yg chubby2 tu...ala nmpk x yg montel tu..hihihi...comey kan mereka....ha sbnar nye befday twins ni 30/3 ari tu..tp celebrate lambat coz mummy diaowg ni bz...maklum la doktor...mmg bnyk kje kan..so terpaksa la wat befday party twins ni 1/5/2011 ari tu...OMG!!!!rmai gile yg dtg....mmg pnuh la umah...tp alhamdulillah makanan smua cukup...agak penat jgk..tp sgt la happy.......selesai jgk majlis tu dgn selamat tnpa ada masalah...tp mummy n daddy twins agak disapointed dgn kek yg d tempah 90euro...tp hasil cm pe2 jew kan.....
ni la kek nye...sedih gile tgk kek ni mse g ambik kt umah owg yg kami tempah tu....mmg kosong gile xde hias pe2...harap kan gambar buzz  tu jew???nsb la daddy twins ni kreatif hias kan kek ni ngn buah strawberi n coklat chips......nmpak la cantik ckit kek ni kan....sape x sdih tgk kek cm ni..90euro tu?????bukan murah....tp alhmdulillah rase dia sedap walaupon agak kurang memuas kan bentuk nye........
kpda lovely twins....happy 3rd befday kak ngah ucap kan....semoga jadi anak yg soleh dan solehah...jgn nakal2..walaupon agak nakal jgk sekarng.....hihihiih.......be a good boy n girlz ok.......kak ngah syg kowg....walaupon kak ngah ni agak garang ckit...hihihihihi.......
ha....ni la the best present yg twins dpt...NINTENDO DSI XL....ha da lama twins ni nak akhir nye dpt jgk....best kan dak2 sekarang...merasa smua bnda2 cm ni....hahaha..aku kecik2 lu jgn kau mimpi la.wey nk dpt cm ni.....mmg happy gile twins time tu mse bukak je kotak nintendo tu....tp hadiah ni bkn dr sy..x mampu den nk beli nye...bukan leh beli satu kne beli dua..hadiah ni d hadiah kan oleh kwn2 mummy twins....share beli...so dpt la beli 2 kan.....kalau sowng nk beli 2 nintendo ni mmg x mampu......rabak poket.....
k..mlm ni nadae cite ni jew...coz x taw nk cite pe lg....kite jmpe di lain story morry like a balamorry yer.....daaa luv u xoxo.....

Friday, 29 April 2011

cerita karut marut mlm buta....:)

assalammualaikum...........selamat malam ireland...selamat pagi malaysia....
hahaha..jauh tol beza malaysia ngn ireland...7 jam beza nye...payah tol....tambah g ne yg da berkahwin n yg bercinta kan...mmg la payah...bini kat sini laki kat sana....awek kat cni pakwe kat sana....
waduh-waduh.....runsing kot.....
ne x nye...kita tido dia berjaga...kita jaga dia tido....kot nak mesej ngn call bape lama sgt....kite bgun pagi kat cni sne da ptg.....
kan ke payah......tp xpe..klu kasih syg cnta tu kuat...jauh mana pon xpe kan kan kan.....
yang penting dalam hidup berpasangan mesti ada 3 perkara...:
1:kejujuran
2:kesetiaan
 3:keikhlasan
tu mmg sgt penting dlm perhubungan....tp kalau kite je ada 3 perkara tu laki xde payah gak kan...
sekarang kene sama adil...laki dan perempuan kena gak ada 3 perkara tu....
baru la aman damai sentosa bahagia gitu..hihihiih...:)
apa la aku merepek mlm2 ni kan.....
sebenarnye happy ni...marah pon ada..tp marah nye kejap je la kan...huhuhu
tadi dok belek2 wall FB ariel tgk2 dia on9 kan..yg dya geram lh lak dia on9 x bg tahu...mau x sakit aty...
da la lama x chat ngn dia..lh lak dia snyp lak kan...dya pe lg laju la msj dia tnye knp on9 x g thu,...
leh lak dia wat xtahu je kan.....sampai dya msj dia dya ckp.....baik jwb cpt sebelum b ngamok..
laju je dia bls kan....leh lak bls kan ..td snyp je...nk tahu dia jwb pe??yunk on9 kjp je td...
xkre la kjp ke lma kre on9 jgk...da la dya rndu dia thap gaban kn..dia leh lak wat cm tu....geram aku d wat nye....ada je kan jawab nye.....lama pas tu dia snyp...
pas tu dia msj dya suh call...dya pon laju la call sebab rindu kan..mmg da lama pon x call dia....
bile call je tnye knp..dia ckp dya mrh dia...mrh kan tnde nye syg....hihihiih
sape x syg laki oiii....
sembang nye sembang tibe2 dia ckp nk tido....????
perghhh"!!!!baik x yah suh call...g sng kan.....dya pon terpakse la sbr sbb time tu jam kat malaysia pon da kul 5.30 pg...mmg ptt la dia tido kan....nk wat cam ne..sabo je la kan..da bercinta lain2 negara...redha je la....
pas tu sebelom dia nak tido dia suh dia kiss dia dlu..dya pon kiss la xoxo...
dia kte nk lg...xoxoxoxooxoxoxoxoxoxxoxo
hambek nk sgt kan aku bg...sampai gelak mama dya d wat nye...(bkn kiss btl2dlm hp je)
pas tu dia ckp nk tido..ne adil kan..dya pon suh la kiss dya dia pon xoxoxoxoxoxo jgk la......
pas tu dia kte nk tido..dya pon say bye2..dia pon bye...dekat puluh kali bye x ltk2 jgk...
smpai dya ckp kat dia..bape puluh kali bye ni yunk...ltak x jgk....hihihihi...
dia leh lak gelak kan..aku sekeh jap g....x lama pas tu dua2 bye n letak fon...
sekarang dia pon da lena d ulik mimpi..x tahu mimpi sape...mimpi pempuan lain aku bunuh pmpuan tu dlm mimpi dia..huhuhuhu.....
dan sekarang dya pon nk tido n mimpi kan dia...tu pon kalau dia dtg dlm mimpi la kan...huhuhuh...
hope dpt la yer.....good nite semua...
see u next story morry like a balamorry...:) xoxo

Thursday, 28 April 2011

rindu kat adik aku yg sowang nie???

ehm ni la adik dya...ejai nama dia..nama penuh dia muhammad shahrizal anuar...umur dia 12 tahun....19/8/11 ni genap la umur dia 12 tahun..mesti kowg terkejut kan...kate 2beradik je...tibe2 ada lak adik...ha meh cni dya nk cite....ni sebenar nye adik angkat dya...anak angkat kepada mama n babah dya...kami bela dia dr dia kecik lagi umur 30 hari.....time tu kecik sgt dia ni....mse dia baru d lahir kan pon mama g hospital tengok dia..n bayar duit peberlanjaan hospital dia....kami bela dia smpai 7 bulan da gemok bagai da siap daftar anak angkat TNB lg tu???bapak dia lak datang ambik dia n x bg kami tengok dia da...sedih kan,..:(...
time tu pe lg...mama dekat 3 bulan jgk la jmpe pakar jiwa sbb bapak jai ambik jai lek...pas tu lme2 baru bapak dia bg kat kiteowg lek....n kami bela dia smpai la dia besar..tp jai tahu sape kami n sape mak ayah dia...kdg2 klu cuti sekolah dia lek la umah mak dia...tp dia lbh rapat ngn kami dr fmly dia..tp sekarang????jai da dok ngn mak dia lek.,,...n bapak dia x bg kami tengok dia..n abang dia lak leh wat report polis kate babah dya culik jai..x patut kan abng dia tu...bdoh sgt mnyusah kan owg....tp kami ada surat mahkamah mengata kan bahawa MEREKA TIDAK AKAN MENUNTUT BALIK KANAK2 NI....siap mak dia sain lg kan.....so skrg kes ni jd kes mahkamah....so babah la kne naik turun mahkamah settle kan hal ni....babah dya geram nye pasal tuntut la ganti rugi kami jge dia kan....tapi sebenar nye x sampai aty..sebab sakit aty ngn family dia......pas tu mak dia leh lak ckp kami bela x ikhlas sbb mntk duit...sebelum ni satu sen pon kami x pnh mntak kat diaorang duit sekolah atau duit sakit jai ni....last2 lah lak kan ckp cm tu...da korang yg gatai g ambik bdk tu n x bg kmi tengok mmg kne la kan...tapi kami sekeluarga tetap sayang kan jai...jai tetap adik kami walaupon bukan satu mak n ayah....kami da anggap dia macam adik sendiri....sekarang cuma kami risau takut family dia api2 kan dia yg kami x syg dia...tapi hakikat sebenar dia tetap family kami...kami sayang kan jai......:(
ni pic mama jai n babah.....babah n mama sgt syg kan jai cm ne babah n mama sayang dya n yob.........gemok kan jai time ni..sekarang x tahu la dia cm ne..rindu sgt kat dia....dulu time dia dok ngn dya..dya selalu masak kan tok dia...lauk kegemaran dia kari ngn sardin....nasi ngn kuah pon jadi dia mkn.....adik dya yg sowng ni mmg x bnyak kira.....apa yg dia nk mesti babah n mama tunai kan...manje kan dia...walaupon dia bukan darah daging kami...tp dia tetap d jaga dan d layan seperti darah daging kami.....
KAMI SAYANG KAN JAI....KITE AKAN BERSATU BALIK MACAM DULU.......